FAYRUZ… The irresistible taste of Lebanese cuisine…

فيـــــــــروز…
لبنـــــــان بين يديــــــك

Food from the ‘kitchens of the Levant’ … this definition of Lebanese cuisine does more than just hint at the traditions behind dishes that have become cherished throughout the region. Grilled or baked chicken, seafood or lamb, marinated in garlic, olive oil, lemon and herbs, play a big part in the Lebanese cuisine.

Wholesome, healthy and traditional dishes deserve authentic surroundings, and Fayruz at InterContinental Cairo Citystars provides a setting that matches this original cuisine. The Arabic murals and vivid paintings, ornate décor, arched doorways and windows help in creating a glamorous atmosphere that bursts into life in the evenings with the live entertainment.

This Winter, Fayruz serves an extensive menu of Lebanese and Middle Eastern favourites, in addition to a special dish every week, from whole seabass en papillote to roasted salt crusted chicken, and from clams cooked in white wine to lamb shank with crispy konafa, you will surely find something to delight your palate.

 

Fans of mezzeh – delicious Lebanese appetizers to share – will be delighted by Fayruz’s “All you can eat Mezzeh” promotion on Wednesdays, featuring a diverse selection of exquisite appetizers, featuring bright lemony foul beiruty, warmly flavoured mujadara, a comforting mix of rice and lentils, topped with crisp caramelised onion or juicy meatballs with mushrooms, just to name a few.

On Fridays, there is a flourish of activity and excitement as Fayruz offers you the renowned Lebanese Family Brunch. With a set menu featuring classic Lebanese dishes brought to your table, including sizzling meat, chicken, kebabs, kofta and seafood in generous portions, alongside a free flow of soft drinks.

The flexible and spacious layout of Fayruz is also ideal for family gatherings, reunions or company events where the cheerful setting and the buzz of laughter perfectly complement the atmosphere.

الطعام من “مطبخ بلاد الشام” … هذا التعريف للمطبخ اللبناني هو أكثر من مجرد تلميح إلى التقاليد المستترة وراء الأطباق التي أصبحت جزء من أسلوب الحياة في جميع أنحاء المنطقة، الدجاج والمأكولات البحرية ولحوم الضأن المشوية أو المطهوة في الفرن والممزوجة بالثوم وزيت الزيتون والليمون والأعشاب يلعبون دورًا مؤثراً في المأكولات اللبنانية.

تلك الأطباق التقليدية والمتنوعة والصحية والتي تعكس تاريخ وثقافة بلاد الشام تستحق أن تقدم في أجواء أصيلة ومميزة … فيأتي دور فيروز في إنتركونتيننتال سيتي ستارز القاهرة ليوفر أجواء تتناسب مع تلك التقاليد الخاصة بكنوز الطهو، والتي يمكن أن تعود بعضها إلى فنون الطهو في العصر الروماني والفينيقي بالإضافة إلى فنون الطهو في مصر وسوريا.

وتساعد اللوحات الجدارية العربية واللوحات المليئة بالذكريات والديكور المزخرف والمداخل المقوسة والنوافذ والزجاجية على خلق جو ينبض بالحياة في المساء مع انغام الفرقة الموسيقية.

هذا الشتاء ، يقدم مطعم فيروز قائمة غنية بالأطباق اللبنانية والشرق أوسطية، إلى جانب طبق خاص بتوقيع طهاة فيروز المهرة كل أسبوع، والذي قد يكون سمكة قاروص كاملة تقدم مع الخضروات، أو دجاجة مشوية ومحشوة بورق العنب، أو اللحم البقري التندرلوين المطهو في الفرن، حتماً ستجد مايناسب ذوقك.

أما عشاق المزات، تلك المقبلات اللبنانية الشهية التي يمكن مشاركتها، يمكنهم الاستمتاع بعرض فيروز “كل ما يمكنك طلبه من المزات” كل يوم اربعاء، والذي يضم مجموعة متنوعة من الأطباق الرائعة ، والتي تضم كل شيء بدءًا من الأطباق الباردة إلى تلك الأصناف الدافئة ، كالفول البيروتي اللامع، المجدرة (مزيج من الأرز والعدس مغطى بالبصل المقرمش) و كرات اللحم الطرية مع المشروم.

أما في أيام الجمعة، يأتي وقت النشاط والترفيه، حيث يقدم لك فيروز قائمة طعام رائعة لبرانش يوم الجمعة، تضم الأطباق اللبنانية الكلاسيكية التي يتم إحضارها إلى طاولتك، من أصناف اللحوم والدجاج والكباب والكفتة والمأكولات البحرية بكميات وافرة، إلى جانب المشروبات المنعشة.

يعد التصميم المميز والواسع لفيروز مثاليًا أيضًا للتجمعات العائلية أو الحفلات حيث الأجواء اللطيفة وأصوات الضحكات والدردشة يكملون الصورة التي تحاكي التاريخ العريق للحضارة الفينيقية.

 

* Prices are subject to 12% service charge and applicable taxes.

* يضاف علي الأسعار 12٪ خدمة والضرائب المقررة.