A Note From Dieter

A new year is a fresh start on the calendar, full of hope and enthusiasm, and the perfect time to connect with your loved ones.

After a year full of challenges we learned how to adapt to the “new normal”; we also discovered talents and hobbies that we never knew existed and refocused on the truly important things that matter in our lives. As the world adjusts to new travel norms and expectations, we have enhanced our guest experience by redefining hygiene and supporting their wellbeing throughout their stay by implementing the highest levels of cleanliness and preventive measures in our hotels globally with IHG’s Clean Promise.

Spending more quality time with our families surely was one of those highlights in 2020. In this issue of Spotlight, you can find out how to have fun with your family indoors and make your vacation at Staybridge Suites Cairo Citystars feel like home.

While we learned to value our time indoors, we also learned to take our celebrations outdoors. Maybe outdoor weddings were a necessity because of the circumstances, but it also made us realize to cherish the beauty of outside weddings and parties within lush surroundings. Read a review of InterContinental Citystars Cairo’s outdoor wedding venues – Palm Garden and Atrium to see the stunning celebrations possible.

Our culinary team at our restaurants at Holiday Inn and InterContinental Cairo Citystars are actively preparing menus and promotions each month to ensure we have a diversity of offerings in our signature restaurants, please ask our Food & Beverage teams for the restaurant promotions and daily specials when you go.

If you haven’t tried our weekend brunches at Windows (Holiday Inn Cairo Citystars) or Fayruz (InterContinental Cairo Citystars) then you really don’t know what you’re missing. A delicious variety of dishes to enjoy in a relaxed atmosphere with your family or friends on the weekend.

Looking forward to seeing you in our hotels & restaurants. Stay Safe, Stay Well, and we wish you a healthy and prosperous Happy New Year to you and your loved ones.

إن العام الجديد هو البداية الجديدة التي يتطلع إليها الكثيرين، مليئة بالأمل والحماس، كما أنها الوقت المثالي للتواصل مع أحبائك، بعد عام مليء بالتحديات التي تعلمنا من خلالها كيفية التكيف مع “الوضع الجديد”. اكتشفنا أيضًا مواهب وهوايات لم نكن نعلم بوجودها من قبل وقمنا بإعادة التركيز على الأشياء المهمة في حياتنا وأعدنا ترتيب أولوياتنا. وكما أن العالم أصبح يتكيف مع معايير وتوقعات السفر الجديدة، فقد زودنا تجربة ضيوفنا بطرق جديدة ومبتكرة من خلال إعادة تعريف مفهوم النظافة والتعقيم وضمان رفاهية نزلائنا طوال فترة إقامتهم، مستندين على برنامج IHG Clean Promise والذي قامت مجموعة فنادق إنتركونتيننتال العالمية بإضافة المزيد إلية كي تضمن أعلى مستوى من النظافة والتعقيم خلال الأزمة الراهنة.

ومن المؤكد أن قضاء وقت أكثر مع عائلاتنا كان أحد أبرز الأحداث في عام 2020. و في هذا العدد من Spotlight ، يمكنك معرفة كيفية قضاء وقت ممتع مع عائلتك وكيفية قضاء إجازتك في ستايبريدج سويتس سيتي ستارز القاهرة لتشعر أنت وعائلتك وكأنك في المنزل.

بينما علمتنا هذه السنة أن نقدر وقتنا الذي نقضيه مع عائلاتنا في الداخل ، تعلمنا أيضًا أن نستمتع باحتفالاتنا في الهواء الطلق، فربما كانت حفلات الزفاف في الهواء الطلق ضرورية أثناء تلك الأزمة، ولكنها أيضًا جعلتنا ندرك جمال حفلات الزفاف والتجمعات العائلية في الأماكن المفتوحة. لذا ندعوك لمعرفة المزيد عن Palm Garden و Atrium، أحدث الأماكن المفتوحة لدينا والتي صممت خصيصاً لتلبي كافة أذواقكم لإحتفالات وتجمعات عائلية لا تنسى.

أما عن فنون الطهو، فيقوم فريق الطهاة في مطاعمنا في فندق هوليداي إن وإنتركونتيننتال سيتي ستارز القاهرة بإعداد قوائم مميزة ومبدعة كل شهر لضمان توفر مجموعة متنوعة من الأطباق المميزة التي تناسب جميع الأذواق في مطاعمنا المتنوعة. فإسأل فريق عمل الأغذية والمشروبات عن ما نقدمه من عروض مختلفة كل يوم.

أما إذا لم تكن قد جربت بوفيه حلقات الطهو الحي أو البرانش المميز في عطلة نهاية الأسبوع سواء في Windows بفندق هوليداي إن سيتي ستارز القاهرة أو في فيروز في إنتركونتيننتال سيتي ستارز القاهرة، فقد فاتك الكثير، فلدينا مجموعة كبيرة وتشكيلة مميزة من الأطباق كي تستمتع بها أنت وأسرتك في جو مريح مليء بالمرح والسعادة خلال إجازة نهاية الأسبوع.

وأخيراً، نحن دائماً نتطلع للترحيب بك و بأسرتك في فنادقنا ومطاعمنا المتنوعة، ونتمنى لكم سنة جديدة سعيدة، مليئة بالصحة والعافية والخير للجميع.

Dieter O. Franke

General Manager
InterContinental Cairo Citystars
& Area General Manager IHG Egypt